Nytt läge. Igen...

Idag efter jobbet åkte jag och tittade på lägenheten jag hintade om igår. Visst bor jag just nu i en helt ny tipp topp-renoverad läga med väldigt centralt läge. Men den har många nackdelar också... För det första så är den på tok för dyr för mig. På tok för dyr för en ensam person överhuvudtaget. Man bör kunna göra annat än "bara bo" för sin lön också...

Vidare är lägan helt galet lyhörd. Jag hör allt som grannarna säger och gör, så det känns mer som jag flyttat inneboende med ett gäng främlingar, än flyttat för mig själv. Lägg sen till att det inte finns en endaste gästparkering, ingen balkong eller uteplats etc.

Den 1 juli flyttar jag alltså igen. Beslutet är taget. Jag får en hel övervåning för mig själv. Jag får massa fönster i alla väderstreck. Jag får "egen" gräsmatta och väldigt nära till både jobb och skog, men ändå gångavstånd till stan om jag vill. Jag får nånstans mellan 10-15 kvadratmeter större läga än jag har just nu, fast för tusenlappar billigare penning per månad. Jag får dessutom som endaste granne - en barndomsvän i våningen under mig. Lägan har stor potential att bli jättefin, och för mig - känns det här helt rätt.

Mot ny adress! Igen...

Kommentarer
Postat av: Karin

Det låter toppen och blir säkert bra för dig!



Hoppas du mår bra. Hr ska läggas småtjejer...



Kramar Kakan

2010-03-24 @ 18:53:00
URL: http://kakansdiary.blogspot.com
Postat av: Karin

Nu undrar jag hur det går med lägan och allt annat. Update snart va?



Kramis K

2010-04-09 @ 07:52:39
URL: http://kakansdiary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0