Fia 1 & Fia 2


Jag börjar med att visa upp
mitt senaste tillskott i kokbokshyllan. "Kok-konsten"  - ett fynd för 69 kr på Åhléns bokrea igår. Ord.pris är 269 kr och den är inte en vanlig receptbok som så många andra, utan en bok som tar upp allt mellan himmel och pannkaka... Tjock och stor och härlig.

 Lite ur innehållet;

- hur och vad man bäst använder de olika delarna på ett nötdjur, gris, lamm etc.
- hur man rensar och filéar fisk
- hur man gör olika såser från scratch
- fakta om olika mjöl, ris, potatis och pastassorter
- hur man syltar och saftar
- hur man bla bla bla... osv!  The list goes on and on!


Idag har jag haft en Fia-dag. Först åkte jag ut till Selånger med långnäsorna och hälsade på Fia nr 1, Grand Danois-Fia. Där blev jag bjuden på fika och sedan gick vi en promenad med våra jyckar i Kungsnäs skogar. Mys!  Vi kan prata hund tills vi tappar rösten. Så skönt med såna vänner så man slipper tjata ihjäl mina andra, ohundiga vänner... 

Efter promenaden åkte jag hem och dumpade jyckarna hemma och brände sedan raka vägen ner till Sushiplace för att träffa Fia nr 2, gravida tränings-Fia.  Mmmmm va gott det var med sushi!  Å jättetrevligt sällskap gör ju inte saken sämre...

En bra Torsdag till mig!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja herreguuud va gott det va!!!! :D Det gör vi snart igen visst?

2009-03-05 @ 22:27:21
URL: http://www.sofiatarberg.com
Postat av: veronika

Va kul med en ny kokbok! ja letar o letar ja med efter en bok med muffins,choklad,visst hade du en sån? vilken är bäst tro?kramis=)

2009-03-06 @ 07:20:01
URL: http://varmlandskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0