Idag har jag en såndär dag när jag tänkt mycket på hur mycket jag tycker om djur i allmänhet, och hundar i synnerhet. De är liksom min grej. Jag vill inte vara utan dom...  De allra flesta brukar tycka att det är helt okej med en familjehund. Men när man har två stycken börjar många tycka att man är lite konstig och har "så många hundar". För mig är det inte alls så. För mig är hundarna min största hobby. De är min golf, min träning, min gitarr, min poker etc. som andra väljer att ägna sig helhjärtat åt. Jag har, för att göra en liknelse, två olika gitarrer, som man använder till olika sorters spelningar. Å rätt vad det är pajjar kanske min gitarr, å då vill jag ju köpa en ny fräsch som funkar! Fast mina "gitarrer" är ju så mycket bättre - de är ju ännu mer än så genom att vara härliga, glada små liv som blir som familjemedlemmar... Ja, jag är nog en riktig hundnerd...

Nog om dogs. Idag ska jag åka och hälsa på mamma när hon slutat jobbet för dagen. Hon fyller år imorgon, men åker då iväg på en hela 14 dagars utlandssemester i värmen, så vi ska ha lite kalas ikväll istället. Å inte vilket kalas som helst - utan SUSHIKALAS!  Mmmm va jag längtar!

Kommentarer
Postat av: Kakan

Den där pälsen skulle jag vilja snusa lite i:-) Jag som aldrig haft en egen vovve, utan bara kissekatter och några smådjur. En vandrande pinne tex;-)



Trevlig helg!

2009-03-13 @ 20:16:08
URL: http://kakansdiary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0