Home Sweet Home



Kl. 08.00

masade jag mig ur sängen imorse och det bar direkt ut på gräsmatten en sväng som vanligt. Fendi får alltid gå på toa först. Har jag förresten berättat om Fendi här? Kika in på min hundiga sida http://faldarello.com så ser ni vem jag pratar om. Om ni vill.

Jag rivstartade dagen direkt med att klippa gräset. Det var på gränsen att klipparen orkade med den här gången, en lie hade nog varit bättre på sin plats på vissa ställen... Det är som ett gympass att klippa den här lilla mattan, eftersom vi har vår dos av Södermalms härliga branter mitt i "vårt" gröna.

Efter en dusch kom min kompis Sara o hennes toksöta gullunge Herman och hälsade på. Vi hade bokat en tur ut mot Njurundatrakterna för lite loppisjakt och en planerad shopping för mig. Jag hade spanat in ett kviltat täcke som jag kände att jag bara måste köpa idag. Å det gjorde jag. Den ska så småningom få sin plats i min korgstol, i sovrummet.

Korgstolen (den vita) och ett gammalt skrivbord (som ska målas vitt) är på G hemifrån min mamsen, men jag tänkte att jag skulle vitmåla väggarna i sovrummet innan jag kommer dragandes hem med mer nygamla möbler. En säng med gammalt hyllplan över, två sängbord, skrivbord och stol, en korgstol och en gammal vitmålad träpiedestal med blomma är det tänkt ska få plats därinne när alltsammans är klart. Dit är det en bit...

Kommentarer
Postat av: Karin

Å vad du fixar! Kommer bli superfint!!!



Kramis Kakan

2009-07-17 @ 23:23:49
URL: http://kakansdiary.blogspot.com
Postat av: Sofia o Hugo

Välkommen tebax! ;D

2009-07-17 @ 23:24:47
URL: http://www.sofiatarberg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0