Kvällspromenad med polispådrag

Fröken nyttig sitter framför datorn nyss hemkommen från en kvällspromenad runt "Ryggis".  Jag och T och långnäsorna gjorde sällskap tillsammans med många många andra med samma idé denna höstkväll. 

Detta låter ju väldigt idylliskt och behagligt, men mittuppi idyllen lägger vi märke till en mysko person. En man beter sig lite knas och ser helt vilsen ut - eller illamående - svårt att säga vilket. Han går av stigen och sätter sig på huk bland stubbarna och riset i skogen. Han tar några steg, tittar runt, hukar sig fram som om han försökte ropa på älgen.  Vi hörde honom säga högt ut för sig själv att han frös och vi drog ganska snabba slutsatser till att det inte var helt fullstallat där...

Några meter senare hör vi hur det ropas: -"Stanna!", "Kom hit!"
Vi vänder oss om och ser en polisbil som kört in på joggingspåret och med bestämd stämma "kallar in" den mystiske mannen... 

Jag hade ju här hoppats på lite action med biljakt i skogen och kanske nåt gisslandrama, men så blev det inte...  lugnt och snällt tog allt slut lika fort som det hade börjat. Å alla hurtbullar på spåret promenerade vidare och fantiserade vidare om:

- Vem var han? Hade han rymt från nåt ställe? - Var han hög på droger? - Tro om han är en mördare? 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej tjejen!

Måste bara fråga...hur göör du för att skapa så snygg layout? Känner mig vilse i pannkakan vad gäller sånt. Huuuur gör man för att piffa till sin blogg? Jag kaaan inte suck Min är ju tråkigare än tråkigast. Kram!

2008-09-22 @ 21:41:46
Postat av: Elaine

Hej! Vem frågar..??

2008-09-23 @ 07:10:05
Postat av: veronika

Hejje:= men jädrar vad du får va med om för spännande saker hihi;) verkade ju skumt det dära som sagt,kram på dig

2008-09-23 @ 07:42:27
URL: http://varmlandskan.blogg.se/
Postat av: Karin

Men oj!! Jag som älskar sådana där spännade saker trots att jag är rätt livrädd för skumma och drogade typer.....kanske därför jag tycker det är så spännande, ha ha:-)



Kram kram



2008-09-23 @ 09:12:09
URL: http://kakansdiary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0