En heldag i Släda

Idag har jag haft en hääärlig sommardag! Jag har varit och hälsat på min pappa på Alnö. Först åkte vi ner till Slädaviken för att sola och bada.. Cirkus 20 grader i vattnet var det  - jätteskönt!  Sen åkte vi hem och åt god middag och hälsade på hans nyss hemkomna små American Miniature Horses... Tre små sötingar... å jag blev kär...

Här kommer några bilder på de små liven;


Jag och hingsten "Blue"... Se så liten och så söööt!!




Jag och Blue igen...  :)




Den andra hingsten "Golly" - som jag tyvärr inte fick till nån bra bild på.. för han stod hela tiden så nära hagen där jag inte nådde över så jag kunde hoppa in :)  Han är ännu mindre än Blue! 68 cm hög!



Åsså slutligen stoet som jag trooor hette "Twinkle Winkle" om jag minns rätt.. Å hon är dräktig och ska ha föl i april nästa vår!  iiih va kul!

Tack vare de här småfisarna
kommer jag hänga betydligt oftare på pappas gård..  Han ska köpa hem vagn och sele och börja körträna hingstarna.. å han har även börjat köpa hem små "agilityhinder" att hoppträna dom med..! Shit vad jag tycker det här är roligt...!! Känns som jag är 10 år igen.. å vill börja tjata om egen ponny ....  IGEN! ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Men hejje =)



Njaa...har en sådärsommar...jobbar nämligen hela sommaren. Men när helgen kommer då njuter jag för fulla muggar!! =) 2 dar kvar fniss



Kraaam!

2008-07-31 @ 08:18:50
URL: http://mejjans.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hejsan! Jag har just köpt min första miniatyrhäst, visst är de sööööta? :D Jag köpte en märr som är betäckt (grav test gjort med svar om en vecka, oj oj :o vad jag hoppas att hon är med föl!)

Skaffade du dig en egen, eller vill du ha en? :D Man kan verkligen inte låta bli att bli kär <3

maila gärna och berätta hur det går för din pappas småttingar, kimmy_- at hotmail.com :)

2010-08-26 @ 04:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0