Jullådan som försvann



Det var en gång i tiden
som jag hade en hel låda full med julpynt och julsaker. Den lådan är gone with the wind. Har ingen som helst aning hur den har kommit bort, men borta är den. Spårlöst.  I den lådan låg julgransfot, julgranskulor, belysning, glitter, tomtar osv...   Den har inte riktigt hunnit bli saknad förrän i år, som nu när jag står utan t.ex. julgransfot...   Ifjol jul var vi ju mitt uppi flytt och storrenovering, så vi liksom "hoppade över" julen här hemma då. Vi skulle ju ändå vara borta över jul så vi gjorde det enkelt för oss.  Men i år är det annorlunda. I år ska vi alla vara här hemma på julafton och jag vill ju fixa så fint det bara går tills dess.. 

Vem rycker då in, som alltid i ur och skur?  Jo, min mamsen. Vår julgran fick vi av henne i år och alldeles nyss ringde hon och sa att jag/vi skulle få en röd stor linneduk som jag suktat efter och velat ha till det blivande julbordet..  Tack mamma! Du är den bästa.

Kommentarer
Postat av: Karin

Ja vad skulle man göra utan mamma?!



Vår jullåda försvann också i flytten från Sthlm. Visst blir man less? Allt kostar ju en del dessutom. Våra adventsstaker och stjärnor frösvann tom oxå!



Har du lite ont i huvudet idag ;-)



Kram från mig, som är solokvist med barnen. Gubben på bio.

2008-12-21 @ 18:46:10
URL: http://kakansdiary.blogspot.com
Postat av: E

Nej jag mår prima liv idag faktiskt, jag var ju lugn och städad flicka igårkväll. :)



Kram o trevlig 4:e advent!

2008-12-21 @ 18:55:55
Postat av: Anonym

Mamsen min, heter det väl ändå..

2008-12-22 @ 15:32:53
Postat av: Frida & Fluffbollarna

Mammor är bra att ha ;)

2008-12-30 @ 20:37:49
URL: http://www.fridasplace.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0