...endast Tomten e vaken...?




Svar nej.
Det är INTE endast Tomten som är vaken. Jag har också varit vaken hela natten och som det verkar nu ser det inte ljust ut för natten som kommer heller. Knopp är jättedålig och väcker mig varannan timme. Då får jag kliva upp, klä på mig full mundering eftersom jag vet att vi kommer bli ute ca 20 min och sen gå ut i vinternatten.  Det är ju där Knoppens toalett finns.. 

Usch stackarn, jag märker hur ont han har i sin mage...  Men den här gången tror jag mig nästan vara säker på vad som är orsaken till hans maghaveri. I fredags släppte jag nämligen lös honom på vår innergård där det alltid finns många skator...  Å FÖRMODLIGEN har de tappat talgbollar som Knoppen sen hittar och slänger i sig som om det vore hans sista måltid. Talg. Fett. Själva f** för hans gamla mage!

Nu ska jag bege mig upp till Sundsvalls Djurklinik och köpa ut medicin och "saltåterställare" till honom..  Han har fastat sen lördag morgon, så jag hoppas verkligen detta lugnar sig snart.. Annars kan sånthär bli mkt allvarligare än man tror när det går så pass många dagar - särskilt när det drabbar en så pass gammal hund som lille farbro Knopp.

Håll tummen åt honom att han hinner bli kry till julafton!

Kommentarer
Postat av: Sophie

Åh lille farbro Knopp då... :) Krya på sig! GO JUL KRAM

2008-12-22 @ 15:48:36
URL: http://www.sofiatarberg.com
Postat av: Karin

Stackars farbrorn!! Man tycker ju om sina husdjur så mycket och visst märks det extra tydligt när de blir sjuka? Det tycker jag iaf....



Hoppas gubben snart är bättre och att ni får en mysig julafton. Det håller jag tummarna för:-)



Kram & god jul önskar Kakan

2008-12-23 @ 16:38:04
URL: http://kakansdiary.blogspot.com
Postat av: veronika

God jul vännen! vi hörs nåt på tele på juldan!bamsekram

2008-12-23 @ 19:17:51
URL: http://varmlandskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0