Syjunta?

Existerar syjunta fortfarande?  Jag minns mycket väl när mamma hade det när jag var liten.. ett gäng av hennes polare samlades lite nu och då och pysslade tillsammans :)    Vilken öken tänker säkert många, men lite mysigt sätt ändå att umgås på? Istället för att alltid proppa i sig massa gofika..  (de gjorde i och för sig både och...)



Nu har jag planer på att försöka bli lite pysselgumma jag också. Jag har för dagen två uppdrag jag vill göra;


1.
Sy nya kuddfodral bl.a. till den gamla vita korgstolen som jag nämnde häromdagen. Sen tänkte jag sy till soffan som är på ingång i lägenheten också. Letar fina tyger med ljus och lykta. Har faktiskt hittat ett par serier från IKEA som jag gillar och som kan passa - på bild i alla fall. Kan kanske bli nåt av de tygerna till nån kudde..  :)



2.
Ett lite klurigare mission tippar jag såhär på förhand. Men med god hjälp av mamma pyssel så ska det nog gå!
Jag vill nämligen sy en liknande sånhär lampskärmskjol till en vit trälampfot jag har..  
Bilden är från White Sense.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0