Ur familjearkivet


Min kära mor vid Vängåvan i Sundsvall, 'back in the day'...


En regnig dag som denna har jag passat på att besöka farbror polisens tillhåll. Det stundar eventuellt en kortare resa för mig om några veckor, och då bör jag ha ett pass redo. 1,5 timmes väntan i kö, 400 kr fattigare och vips, dyker en förhandsgranskning av mitt blivande pass upp på skärmen. Varför ser mina passfoton alltid ut som något taget från programmet Jailbreak?!

Eventuellt, och förhoppningsvis, åker jag och min vän Anna till England i början av augusti. Vad vi ska göra där törs jag knappt berätta. :) Vi ska åka och hälsa på hos en border collieuppfödare i södra England, där för dagen två valpkullar finns att beskåda. Tanken är att vi hyr en bil på flygplatsen i London, så vi är fria att åka runt bäst vi känner för dessa dagar. SOM jag längtar! 

Jag har idag suttit och sorterat gamla foton och börjat ge dem var sin plats i riktiga fotoalbum, istället för nerslängda i en stor påse som de är just nu. Bilden ovan är en av mina favoriter. Knepigt sånt där egentligen, en bild av min mamma som jag minns jag tyckte var den fiiinaste bilden i hela världen när jag var liten. Fast det tycker jag nog fortfarande... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0