Systersonen Daniels FC Barcelona-kalas

Idag har jag sockershockat halva Ortsjöns befolkning. Min systerson Daniel fyllde 10 år, och hela hans värld kretsar för dagen kring fotboll - och då helst kring favoritlaget FC Barcelona.

Självklart ville han ha lite FCB-tema till sin dag, så jag styrde upp lite blandat smått och gått till kalaset...




Kak-klubbor, på god väg att bli blivande FCB-spelare.




Spelarnumren på plats. Nr 10 blev den Daniel svepte först, Messi-klubban!




Lite pyssel att få till FCB-vimplar. Men vad gör man inte "för laget"? :)




Vimplarna på plats, on top of choklad/dumle-cupcakes med Dolce de Leche-grädde. En HIT hos barnen!
(Dolce de Leche = kondenserad mjölk, kokad i TRE timmar och sedan blandad med uppvispad grädde)




Ett FCB-emblem till tårtans center. Egenhändigt gjord i sockerpasta - ett pillrigt h-****, men uppskattat (och uppätet) av födelsedagsbarnet!




Och slutligen, lite sparkles och rosa glamour till the little ladies.

Nu har jag swenglishat tillräckligt för ikväll. Ögonen svider och Elaine är trött efter heldag på kalas. Nu vill jag bara glömma Barcelona för en stund...





Kommentarer
Postat av: Natalie - Country music fan

Vilken läcker blogg du har! :)

Och du skriver intressant för övrigt!



Ta hand om dig. kram.

2011-08-15 @ 01:10:12
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/
Postat av: Sofia o Hugo

Grymt, som vanligt, Lane! ;D

2011-09-05 @ 20:18:55
URL: http://www.sofiatarberg.blogspot.com
Postat av: Åsa N

Gud vad du kan Elaine!Imponerad är ett förnamn. Jag ska sätta igång att baka till dop men nu känns ju det sådär med sockerkaka ;) Vill du dela med dig av din favoritfrosting? Har än så länge inte hittat den rätta cupcaken, men kan dock inte göra så fina som du!! Det var riktigt länge sen jag var in på din sida så nu ska jag göra ett ryck :) Må så gott



Hälsningar Åsa

[email protected] (om du har nåt gott frostingrecept att dela ;))

2011-10-03 @ 07:43:59
URL: http://asanil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0