Läslus


Bok nr 1: Blå dahlia  Bok nr 2: Svart ros   Bok nr 3: Röd lilja


Sen semestern har jag varit en riktig läslus. Jag har ju inte längre TV i sovrummet, vilket är toppen och ger mig guldläge att somna till en 'god bok'.

Nora Roberts böcker ser man precis överallt, i mer eller mindre smickrande omslag, och det har tidigare aldrig lockat mig att läsa hennes böcker. Men när jag klickade runt bland pocketnyheterna på Adlibris, hittade jag en som hette Dödligt Villospår - skriven av just Nora. Den läste jag först. Sen plöjde jag tre till, en trilogi om tre kvinnors livsöden som är skriven på lite fiffigt sätt tycker jag. Blå Dahlia, Svart Ros och Röd Lilja. De tre kvinnorna bor och arbetar tillsammans på en stor handelsträdgård (läs american southern HUGE house). Man lär känna alla tre i första boken, men den skrivs med den ena som huvudperson - men de får vara huvudperson i var sin bok visar det sig. Mysig läsning! Med lite småkusliga inslag...  Absolut läsvärt som gå-till-sängs-bok tycker jag.

Nä, nu ska jag ta och börja kavla lite kakdeg. Knådade ihop ett nytt recept på kakdeg idag efter jobbet, och den har nog snart vilat färdigt i kylen. Cookie-time!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0