Flyttfix

Midsommarafton spenderades som kombinerad hus-/hundvakt ute i Myrbodarna. Som sällskap hade jag tre collies, två shelties och miljontals myggor. För underhållningen stod byns skönsjungande småfåglar, och de gav konsert non stop dygnet runt.

Väl hemma igår, så vann latmasken och jag knoppade in några timmar i egen säng.

Idag väntar flyttfix. Jag ska inleda med att måla färdigt topplagret på mina sängbord och en gammal hylla. Tillräckligt med färg är inköpt redan så det ska räcka till ommålningen av det gamla skrivbord jag ska få ta hem från mammas lägenhet. Det ska bli så fint så :)

Sen ska jag tillbringa resten av dagen med att flyttstäda lägenheten som jag inte bott i... Tur den är sprillans ny och oanvänd, det gör ju städningen så mycket enklare. Micro och ugn är t.ex. helt oanvända! Ganska galet.

Till veckan som kommer nu blir det fullt ös. Bokslut på jobbet, flyttfix och självaste flytten - som jag just nu inte vet exakt när den blir. Eventuellt blir det så tajt att jag måste låna flera släpvagnar att ställa mina möbler i övernatten mellan onsdag den sista och torsdag den 1a. Jag hoppas hoppas hoppas att jag får ett samtal som säger att jag får flytta in mina möbler på onsdagkväll, om det så än är klockan 23 på kvällen!

Ha en fin Söndag!


Kommentarer
Postat av: Maud

En liten fråga bara. Varför ska du ha en ny lägenhet om du ändå inte bor hemma;-)

2010-06-28 @ 08:34:12
Postat av: Elaine

Maud - jag har inte bott i den andra lägenheten eftersom jag avbröt flytten med alla mina saker. Jag har bara haft mina möbler på "förvarade" i den. NU blir min riktiga flytt, och där kommer jag att bo :)

2010-06-28 @ 09:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0