Mera sjukstuga och läslust

                                                     


Vi fortsätter med sjukstuga här hemma. Men den här gången är det inte jag som är drabbad. Både Knopp och Gucci däremot har åkt dit på någon bacill som ger kraftigt ökad magtrafik upp och ner och hit och dit. Det är sådär lagom kul att vara hundägare då... 

Idag har jag i alla fall jobbat igen. Jag har dock hostat mig igenom den här dagen och tror jag kommer somna lättvaggad ikväll, vilket jag inte gjort senaste veckorna alls. Det har därför gett mig tillfälle att ha en läsperiod igen, å det var ett bra tag sen sist. Två böcker har jag läst senaste veckan - Änklingen av Ray Kluun (uppföljaren till En sorts kärlek) och nu sist En flicka som kallas Alice av Kristin Hannah. Den handlar om en liten flicka som dyker upp ensam i en liten småstad med en liten vargvalp i sin famn. Hon är aggresiv, rädd, ensam och kan inte prata. Man får följa vargflickan tillsammans med den psykolog som får uppgiften att försöka hjälpa den förvildade flickan tillbaka till ett normalt liv.

Nu har jag till denna lilla blogguppsats suttit och klämt i mig en lyckad korvstroganoff med ris. Så nu är jag mätt och snäll igen. Jag ska gruva mig ett litet tag till nu bara och slösurfa lite - sen bär det av på långpromenad med lilla Fendi a.k.a Norpan. De små sjukliga pojkarna får stanna hemma och bara försöka vila hälsan åter.

Trevlig kväll!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0