Ris och ros :)




Tänk sån tokfiffig
rubrik jag kom på till det här inlägget oj oj.

T och jag har idag varit en sväng ut till Birsta. Vi hann med en repa på IKEA, Media Markt, Elgiganten och slutligen Plantagen. Det sistnämnda stället fick jag besöka på egen hand, medan T hellre gick en sväng på K-rauta alldeles intill.

Jag har idag köpt hem lite fler glasburkar, eftersom jag har bestämt att "flytta fram" delar av skafferiet fram på bänken - då i dessa burkar är det tänkt. Ris, pasta, mjöl, socker, kakao bl.a. hör till de som kommer få första parkett. Dels för att det är fint, dels för att det är så dåliga originalförpackningar som bara läcker och stökar ner i skafferiet.

Från Plantagen köpte jag med mig lite mer sommarblommor. Dahlior i rosa nyanser, vit hänglobelia och en  söt Rosen-Lisa. Lilla Lisa är den enda som får bo inne och hon är tydligen en korsning mellan "Ros och Lyckliga Lisa". Jättesöt! Hon har massa knoppar just nu och jag kan bara tänka mig hur hon kommer se ut när de slår ut! Hoppas hon överlever nu bara... 

Kommentarer
Postat av: Vera

Men haru börjat blogga här igen!! det gillar vi;) har du semester nu väl? jättegärna ses nåt iveckan? jag är ledig på tors,ska jag komma o hälsa på då kanske? puss&kram:)

2009-07-20 @ 10:05:17
URL: http://varmlandskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0