Kladdigt gott



Min helg
har gått alldeles för fort. Jag åkte i lördags upp till Stöde för en avelsträff med Shetland Sheepdogklubben. En liten hög med både erfarna och blivande uppfödare av rasen. Fyra trevliga timmar sprang iväg och gott fika bjöds.

Vid 18-hacket var jag hemma igen och cirkus en timme senare kom T hem från en dop-spelning i Järvsö. Vi lyxade till oss med hämtmat från "BlåKina" och lite snarra som tilltugg till en halvbra film.

Idag har jag och T varit en sväng ut till Birsta City. Det blev faktiskt lite shopping a la klädväg till mig, vilket inte var igår...  Ett par jeansleggings från JC, en randig lite längre tröja, ett par mysbrallor i organic cotton från H&M och lite underkläder från samma ställe kan jag nu kalla mina.

När T för några timmar sedan åkte upp till stugan för lite kvällsjobb, så åkte jag till ICA för lite påfyllning i skafferiet. Mataffärer gör mig alltid så sugen att baka... och så fick det bli. Jag hade ju tänkt baka blåbärsgrottor i helgen, men jag orkade inte med några större bravader i köket ikväll, så det fick bli en god men galet enkel variant. Kladdkakemuffins.

Nu väntar en promenad med långnäsorna, sen ska jag hem och breda ut mig i soffläge och äta mina nybakta små godingar.

Kommentarer
Postat av: Helena Ljunggren

Yummi yummi! Mycket gott! :)

2009-08-31 @ 07:26:46
URL: http://www.helenaljunggren.com
Postat av: Maud

Härligt med recept:-) Ska nog försöka oss på ett litet bak.

2009-08-31 @ 08:31:45
Postat av: Guldkant på Livet

Mmm va gott det ser ut och fina foton och grattis till gulliga Knoppen!

2009-08-31 @ 17:56:31
URL: http://guldkantpalivet.blogspot.com/
Postat av: vera

duktig du som bakar vännen! ser så gott ut:) ni verkar haft en myshelg,stor kram på dig!!

2009-09-01 @ 14:22:31
URL: http://varmlandskan.blogg.se/
Postat av: Kaka

Du gör så fina inlägg i bloggen!!! Kladdkakemuffins? Ja tack;-)



Kram Kakis

2009-09-01 @ 21:14:33
URL: http://kakansdiary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0