Måndag

Det märks nu tydligt att det är semester-tider för mig...  Inatt kl. 02 var jag i fulla städartag här hemma. Klockan 02!?  Gillar inte att jag är så duktig på att vrida på dygnet...  måste skärpa mig lite nu den här veckan. För nästa måndag är det jobbdax igen..

Idag har jag börjat med brak och bång i alla fall. Rev ur sängkläderna nästan innan ens T han stiga upp ordentligt. Lite som Kalle Anka och Långben på husvagnssemester..  Effektivt!

Sen har jag rensat blommor och vattnat och plockat och vikit kläder m.m..  Massa små hemmabestyr.



Dagens resterande missions ser ut så här;

1. Åka ut till Plantagen för att hitta sensommarblommor till uteplatsen. Hög tid att plantera om i utekrukorna. Mina penséer ska få somna in nu...  Men de har stått fina länge! :)
 
2. Hem och plantera de inhandlade blommorna.

3. Fortsätta städningen och tvätten. (storstädning...)

4. Bronscha lite i solen..?

5. Laga middag tills kärleken kommer hem från stugan.

6. Ut och springa..  men det blir nog lite senare ikväll när maten är smält och värmen lugnat sig lite :)

Ha en bra måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0