Julbaket inbokat



Julen närmar sig!
På måndag kväll till veckan är det bakdax här hemma må ni tro. Då är det inbokat för julbak! Mamsen gör mig sällskap. Det blir pepparkakor med mammas goda recept, knäck och kola till att börja med...    Sen får jag se om jag bakar ytterligare lite precis inför julafton - om andan faller på och/eller om nåt börjat ta slut..  viss risk finns ju...!  


Den här morgonen började jag med att riva ur sängen när jag klev upp. Tvätt - och städdag står på schemat. Sen ikväll är jag lite sugen på att ta tag i renoveringen av det gamla fina bord jag köpte i somras.  Vill helst ha det klart innan jul...   Bordet ska slipas och vitmålas, men det har bara liksom inte blivit av ännu...  Det väntar en massa finlir i slipningen, i och med alla små detaljer i bordets "utsmyckning"...   That's why jag tror jag gruvat mig.  Jag hoppas få sällskap där i garaget med T medan jag donar med bordet - allt går liksom så mycket lättare med världens bästa handyman i närheten.. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kom in på din sida. Kul! Jättefin och skoj blogg! Kram från din Mammas ögonbrynsfixare. Tror jag byter till blogg.se. Hälsa t från oss. Kram

2008-12-09 @ 14:41:22
URL: http://scuri.bloggagratis.se
Postat av: Karin

Vad mysigt med julbak!!!!



Här hemma har vi inte hunnit med nåt sånt alls. Hade ju tänkt göra ett pepparkakshus med Julia men det får nog vänta till nästa år...



Vår kartong med julsaker försvann med flytten från Stockholm så vi har typ nada julsaker heller :-( buhuuu....



Ha en bra dag i vinterkylan!



Kramis K

2008-12-10 @ 09:47:35
URL: http://kakansdiary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0