Visdom...


Varför heter det "visdomständer"?
  Är man vis när man fått en eller flera av dom?  Jag har fått en....  som inte ens är fullt utvuxen än..  och som har en bestämd riktning ut mot min kind..  Ja ni hör hur obehagligt det låter bara såhär och min tandläkare höll samma linje i sina funderingar idag.. Min visdomstand = obehaglig = tas bort snarast.  Å då kan jag nu tala om för er att snarast innebär nu på måndag.  Gaaah! Iiiiihh! Hjälp....?


Jag har bara hört den ena skräckhistorien efter den andra om att dra visdomständer.  Tänder som går sönder i bitar, långa hakar som rötter, knakande ljud i skallen när de dras ur, blodbad, smärta efteråt, inflammationer osv osv...   Nu hajjar ni att jag är nervös va?!  Jag brukar vanligtvis inte vara alls nervös för smärta, men just i min mun är jag nog lite pjålig.. försöker såklart att inte visa det för tandläkaren, men han skulle bara veta vilken liten 6-åring som egentligen ligger i hans stol just då..   Å jag får inte ens en leksak när jag går därifrån..


Det positiva i allt detta elände är i alla fall att jag inte hade ett endaste hål - å jag har nu inte haft ett endaste hål att laga sen jag var under 18 - då man fortfarande fick fixa sina tänder gratis!   Sist i våras bet jag ju sönder en tand som jag blev  tvingad att laga, men det tycker jag inte räknas som "hål-lagning".  Fair enough?


Nu ska jag gå och fortsätta med min choklad och chipsdiet. Who knew att den var så grym för gaddarna?!?

Kommentarer
Postat av: Soffi

haha... durå me din himlans diet! ;P Är inte ett dugg avis på din tand-date på måndag iaf............



Lördag? Lyskväll? :)

2008-08-28 @ 21:12:11
URL: http://www.sofiatarberg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0