Tillbakablickar...

Hittade ett par gamla bilder hemma i byrån som jag tog med mig till jobbet för att scanna in.. Så de finns "säkrade" ifall originalen skulle försvinna..

Jag hade nog världens bästa morfar. Kalle... Inte mindre än TVÅ hästar fick jag av honom.. Den första hette "Don Pedro" men kallades "Peppe".. Han var en tjurig russkorsning som lärde mig allt jag kan om att ramla av... :) 


Här är jag 9 år...


Sen när jag var 15 fick jag häst nr två.. En häst som stått sen hon var unghäst i morfars stall.. alltid min favorit..men som såldes och som jag sedan "hittade" vid ett stuteri där jag började jobba..  När hon senare skulle säljas därifrån fick jag en överraskning.. morfar köpte henne till mig... å därmed kom kom hon tillbaka till mig..  Hon var en f.d. travare som hette "Florry C", men kallades "Flora" av mig..  Den finaste hästen någonsin i min mening...


Den sista ridturen... sommaren -93

Kommentarer
Postat av: Soffi

Bilden på Flora ser ut som en målning! Vacker! :)

2008-08-12 @ 13:19:55
URL: http://www.sofiatarberg.com
Postat av: Elaine

Tack! :) Jag har faktiskt en förstoring på precis det kortet inramat hemma på väggen!



Min pärla...

2008-08-12 @ 13:56:07
URL: http://twinsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0