Men vad sitter det i?!!?

Jag blir GAAAALEN på TELIA!!!  


Jag tar det från början. 

Vi har bestämt oss för att ta väck vår fasta telefoni hemma. Men behålla bredbandsabbonemanget.  Enligt TVÅ samtal med Telia Kundtjänst skulle det gå jättebra och vi fick ett slutdatum när den fasta telen skulle kopplas ur, 27/7-08.  Men så blev det inte.. så jag hörde av mig -  igen - till kundtjänst. Då får jag svar att abbonemanget inte ens är uppsagt, så att vi skulle få ytterligare tre månaders uppsägningstid. PLUS en avgift på 550 kr för att vi bara ska ha kvar bredbandet...

Som det har varit har vi endast ringt för ca 40-50 kr med den fasta telen, men abbonemangskostnaderna utgör ytterligare 550 kr på kvartalsräkningarna..  Så vi tycker det är helt onödigt med den fasta.. vi kan ringa bra mycket extra mobilt för de 550 "extra" varje kvartal istället om vi nu så skulle behöva.

Men det tar inte slut här. När jag så beställer själva ändringen och bekräftar att vi då tar den avgiften som de nämnade vid tredje tillfället - så får jag senare ytterligare ett mail från dom där de säger att vi också kommer debiteras en avgift på 119kr /mån på bredbandet istället för att vi inte har fast telefoni! Det bara dyker upp fler avgifter! Det är ju snart hugget som stucket att behålla den fasta och slippa allt bök?!  Jag tror jag blir galen! Vad sitter det i?? Hur svårt kan det va?? Vi har nog mailat fram och tillbaka ett 10-tal ggr nu (efter de tre kundtjänstsamtalen) och varje gång nämner de ytterligare avgifter....

Nu sitter jag här och vet inte riktigt hur jag ska göra. Just nu skiljer det ju inte ens 100 kr/mån om vi tar bort den fasta telen...   Det känns som de "tvingar" en att ha ett fast abbonemang. Vi får ju bara massa andra avgifter och shit...

Nån som har nåt tips till mig? Det e bråttom...!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Byt bredbandsbolag helt. Vi hade Bredbandsbolaget, och typ 24/1. Antingen betala man ennætavgift på 59:-/mån eller før fast tele 59:-/mån som man var tvungen att ha før att kunna ha BB, men tror vi betala totalt 420:-/mån.. Finns ju sækert billigare æn BBB och ni kanske inte behøver 24 mb heller :P

2008-08-11 @ 14:43:23
Postat av: Josefin

Jag har också haft krångel med dem och det enda ni behöver göra är att hänvisa till det första samtalet och vad som sades där. Spelar ingen roll vad som gäller egentligen, har de sagt något så får de stå för det. Så gjorde jag och det fungerade. Skriv ett mail med "det här förväntar jag mig blablabla" :)



Lycka till!

2008-08-13 @ 11:31:05
URL: http://www.spegelfjollan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0